Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011

ΛΑΧΕΙΟΦΟΡΟΣ ΑΓΟΡΑ




Μετά από πολύ καιρό,έτυχε σήμερα να παρευρεθώ σε μία κοινωνική εκδήλωση,αυτή που πραγματοποιείται 40 ημέρες μετά από το τελευταίο "αντίο" κάποιου.Κοινώς,μνημόσυνο.
Η εν λόγω επιμνημόσυνος δέηση,έλαβε χώρα στον τοπικό ναό της περιοχής του εκλιπώντα.....




Η ώρα της άφιξής μου στον ναό,συνέπεσε με την λήξη της Κυριακάτικης λειτουργίας,όπου στη συνέχεια θα συνέχιζε το γεγονός,για το οποίο βρισκόμουν εκεί .
Συνοδευόμενη από φίλη και συνάδελφό μου,μπήκαμε μέσα στην εκκλησία,ανάψαμε κεριά ως είθισται και κατευθυνθήκαμε προς τα  αριστερά ,στα στασίδια των γυναικών.
Η εκκλησία κατάμεστη!Η λειτουργία έφτανε προς το τέλος της και μέχρι να αρχίσει το δεύτερο μέρος,βρήκα την ευκαιρία να κάνω ένα .."face control" στο εκκλησίασμα.

Η κλασσική τρίτη ηλικία καταλάμβανε το μεγαλύτερο ποσοστό,τόσο απο γυναίκες ,όσο και από άντρες.Συνέχεια,είχαν μικρομάνες,νονές ,με λαμπάδες στα χέρια και με μωρά στην αγκαλιά περιμένοντας για την θεία κοινωνία των νεοφώτιστών τους.Σημαντική παρουσία είχε και η μέση ηλικία.Με αυτό το ηλικιακό "mixed"o ναός είχε γεμίσει.
Προσπάθησα να θυμηθώ,πότε ήταν η τελευταία φορά που βρέθηκα σε εκκλησία.Κάποιο μυστήριο με είχε οδηγήσει πριν κάποιους μήνες σε ένα ξωκκλήσι.Θυμάμαι,ότι παρέμεινα στο προαύλιο τότε,λόγω μεγάλου συνωστισμού.....

Μπροστά μας καθόντουσαν κάποιες γιαγιάδες με τα "καλά" τους ,καλοστεκούμενες και γνωστές από τις καθιερωμένες Κυριακάτικες συναθροίσεις τους.Κουβέντιαζαν...
Στο χάζι μου επάνω,βλέπω την μία εξ αυτών,να ανοιίγει την τσάντα της και να βγάζει ένα μπλοκάκι σφραγισμένο με έντονα τυπωμένα "ΛΑΧΕΙΟΦΟΡΟΣ ΑΓΟΡΑ".Η εκ δεξιών φιλενάδα της,ζητάει 3 κουπόνια,ενώ η εξ ευωνύμων,κάνοντας κόντρες στην εκ δεξιών,της αποσπά 5 κουπόνια.
Βλέπει την κίνηση η τέταρτη γιαγιά,της κτυπά την πλάτη και της ζητάει 1.

Σε εκείνο το σημείο,γουρλώνει το μάτι μου ,ενώ τα χέρια μου άρχισαν να σφίγγουν με μανία την πλάτη του στασιδιού της μπροστινής κυρίας.Έσκυψα προς το μέρος της,άνοιξα το στόμα μου και ξαφνικά ένα χέρι με τράβηξε προς τα πίσω.-Ηρέμησε,δώσε τόπο στην οργή,άκουσα την φίλη μου να λέει...
Και της έκανα τη χάρη...
Κατά την διάρκεια του ¨καφέ"και των κοινωνικών επαφών,προτίμησα να απέχω και παραμείναμε στο προαύλιο για να κουβεντιάσω με παλιούς συναδέλφους..Και τότε,τις είδα!
Τρείς γιαγιάδες με τα μπλοκάκια στα χέρια από τα δεξιά μας,άλλες δύο με τα ίδια αξεσουαρ  απο τα αριστερά ,μας περικύκλωσαν,ενώ το μάτι μου έκοβε μία από δαύτες στον διάδρομο της εισόδου προς την αίθουσα.Είχαν πιάσει όλα τα καλά τα "πόστα" .ΤΑ ΤΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ!

Μας πλησιάζει η.."δικιά μου",(άχτι την είχα!) και ρωτάει:
"-Kαλημέρα!Ζωή σε λόγου σας!Θα πάρετε ένα λαχνό;",η φιλενάς μου,χαμογέλασε ..
"-Και γιατί να πάρουμε γιαγιά λαχνό;",την ρώτησα.-Ποιόν να ενισχύσουμε; ..
"-Μα την εκκλησία φυσικά κοπέλλα μου",μου αντιγύρισε εκείνη με ένα επιτημιτικό ύφος..
( εδώ είμαστε,σκέφτηκα..)
Την πλησιάζω,γουρλώνω τα μάτια μου,παίρνω το τρελλό ύφος (που το γουστάρω πολύ..χαχα),της  παίρνω το μπλοκάκι από το χέρι και της ουρλιάζω στο αυτί:
-"Βρε γιαγιά,αντί να πάρεις το μπλοκάκι σου και να πας στους παπάδες σου να ενισχύσουν το χάλι μας,ζητάς από τον κόσμο να ενισχύσει το παπαδαριό;;Ντροπή σου!Πόσα χρήματα έχασες από την σύνταξή σου,μπορείς να μου πείς;Αντί η εκκλησία να βοηθήσει τον κόσμο,ζητάει εκείνη ελεημοσύνη;Πού δεν ξέρει πιά πού να τα μαζέψει;Αίσχος!!!!.."

( Ηρέμησε Τζόε,άκουσα μία φωνή από πίσω μου..) Τα "Τάγματα της εκκλησίας",τα μάζεψαν και πήγαν προς τα μέσα,σε ανεύρεση νέων θυμάτων.
Κολάστηκα, (κολάστηκα;..),αλλά το ευχαριστήθηκα!
Κολλημένα μυαλά,ταγμένα σε ένα αλισβερίσι στο όνομα του προσωποποιημένου  Θεού τους,με παρωπίδες καλά σφαλισμένες,υπηρέτες των επί γής εκπροσώπου Του,επαίτες μιάς θέσης στο δικό τους Παράδεισο.

Έφυγα εκνευρισμένη και ευχόμενη,να μην μου τύχει σύντομα να παρευρεθώ σε ανάλογο περιβάλλον,για κανέναν λόγο.

Τον δικό μου Θεό,τον έχω βρεί αλλού και κάνουμε καλή παρέα..





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

...ό,τι έχετε ευχαρίστηση..